Pep deel twee is er

Nu ik momenteel toch niet veel meer kan dan in huis wat lezen en knutselen komt het nieuwe boek, deel twee over Pep en de scheetkussens, van onze Annemarie goed van pas: ‘Pep en het vliegende scheetkussen’. Heb je kleinkinderen die houden van avontuur, poep en andere vieze dingen en humor, dan is het een aanrader. Ik zit er ook van te genieten en zeg geregeld: ‘hoe verzin je het’! en ‘wat een leuke illustraties!’

Schrijver Annemarie en illustrator Jop.

knipsel

Gisteren heerlijk op het balkon begonnen te knippen aan de stapel die al een tijd lang lag te wachten. Die groene jas, daar wilde ik wel wat mee. Heel veel dierenkoppen en andere koppen erboven gelegd maar een knot wol moest het worden. En toen de benen. Allerlei dierenbenen eronder gelegd, gewikt, gewogen en uiteindelijk de juiste gevonden. Toen zag ik in mijn doosje ‘allerlei’ een hoed en een uitgeknipt sierraad en toen dat alles bijeen lag wist ik: zo moet ie worden. En ik ben er blij mee.